Interreg - Fahnen EU, DE, DK

Tak til formanden Freddy Blak

Freddy Blak er medlem af regionsrådet i Region Sjælland og formand for Interreg-udvalget. Freddy har været aktiv for Interreg-samarbejdet siden ”Interreg Deutschland-Danmarks” begyndelse i 2014.

De sidste 4 år har han været formand for Region Sjællands udvalg for Femern Bælt, Greater Copenhagen og internationalt samarbejde og har samtidigt siddet i formandskabet for Interreg-udvalget.

Freddy Blak

Vi spurgte Freddy, hvordan han har oplevet sin tid som formand for Interreg Deutschland-Danmark. Læs her, hvad Freddy særlig er stolt af.

”Jeg har prioriteret det dansk-tyske Interreg program som noget af det vigtigste i mit politiske arbejde. Samtidigt er det noget af det mest interessante og givende jeg har beskæftiget mig med i mine 32 år i politik. Interreg er sindssygt vigtigt for regionerne og vi har opnået nogle enestående resultater med programmet, f.eks. indenfor uddannelsesområdet og indenfor kræftforskning, som jeg er meget stolt af. Min tid i formandskabet har været en rigtig god oplevelse. Jeg vil huske den for det gode samarbejde i udvalget og med administrationen. Og ikke mindst for det gode kammeratskab der er opstået i formandskabet – det har jeg været glad for og det kommer jeg til at savne”

Vi vil gerne benytte lejligheden til at udtrykke vores oprigtige tak til Freddy for det gode samarbejde og den gode støtte gennem de seneste år. Vi ønsker Freddy alt det bedste for fremtiden. Og Freddy medgiver også det fremtidige Interreg-program de bedste ønsker med på vej:

”Mit ønske for det fremtidige program er, at politikerne vil give det større bevågenhed, så det opnår den høje politiske prioritet det har fortjent. Vi har en Femern forbindelse der bliver bygget samtidigt med programmet og vi har brug for at politikerne vågner op og går aktivt ind i arbejdet med at udvikle vores dansk-tyske grænseregion. Rammerne for at udnytte potentialerne er lagt med det nye program, så det er det rene tag-selv-bord for aktive politikere. Det håber jeg de indser”

Freddy i dialog med projektaktører
Formændene Preben Jensen og Freddy Blak