Fra teori til praksis

Jeg hedder Marie, 22 år gammel og kommer fra Sydslesvig, hvor jeg for tiden bor i Flensborg. I led med mit bachelorstudie (European Studies, SDU Sønderborg) starter jeg som praktikant indenfor administrations området i Interreg-sekretariatet i Kruså fra september til december 2018. Da jeg kommer fra det danske mindretal i Sydslesvig og derigennem er opvokset tosproget, glæder jeg mig til at kunne bruge mine dansk-og tyskkundskaber.

Som grænseoverskridende institution understøttet af EU er Interreg i høj grad studierelateret og passer til min baggrund og mine kompetencer.

Min fritid fyldes med forskellige aktiviteter, som for eksempel at være kor/band-workshopleder og bestyrelsesmedlem hos MBU(Menighedernes Børne og Ungdomsarbejde) i Flensborg, læse en del og lære russisk.

Efter en lang sommerferie ser jeg frem til at begynde på de opgaver som jeg bliver mødt med i løbet af praktikperioden og samle ny viden og erfaringer til mine fremtidige studier.